Performance Max este campania vedetă în acest moment în Google Ads și probabil te-ai gândit să o folosești și tu. Dar poate PMax nu este pentru tine.
Află din acest articol, 5 motive pentru care nu ar trebui să folosești PMax:
1. Nu folosi PMax dacă ai cont nou
Dacă ai cont nou de Google Ads sau nu ai tracking pe conversii, Performance Max nu va funcționa pentru tine. În PMax poți folosi doar Maximize Conversions sau Maximize Conversions Value ca strategie de licitare automată și pentru asta ai nevoie de minim 30 de conversii la nivel de cont.
Dacă ești la început, îți recomand să mergi pe Campanii de Search, să identifici cuvintele cheie și audiențele care funcționează și apoi să încerci PMax dar cu buget mic, undeva la 20% din bugetul total. Cuvintele cheie care au convertit pe Search, le poti adauga in Segmente personalizate in PMax.
2. Nu folosi PMax dacă vrei să ai control
Performance Max folosește Machine Learning pentru a livra rezultate dar nu ai la fel de mult control precum la alte tipuri de campanii.
Există un raport privind destinațiile de plasare din PMAx dar ai informații doar despre url si afișări. Nu poți afla din acest raport, pe ce pagină s-a făcut conversia.
Cuvintele cheie care au convertit in PMax le poti vizualiza in Sectiunea Insights din PMAx.
3. Nu folosi PMax dacă ai că obiectiv lead generation
Deoarece PMax se folosește mult și de rețeaua de display, calitatea lead-urilor nu este la fel de mare precum în rețeaua de Search. Te vei trezi cu multe apeluri telefonice de la persoane care nu caută ce oferi tu sau care vor completa formularul dar nu sunt lead-uri calificate.
Pentru lead-uri campaniile de Search funcționează în continuare foarte bine. Am publicat aici și un ghid pentru a obține cât mai multe apeluri telefonice cu ajutorul Google Ads: https://twoads.ro/strategie-pas-cu-pas-cum-sa-obtii-peste-100-de-apeluri-telefonice-pentru-afacerea-ta-cu-google-ads/
4. Nu folosi PMax dacă vrei să alegi bid-urile
Dacă ești fan manual bidding, atunci PMax nu este pentru tine. În PMax poți folosi doar 2 strategii mari și late ambele automatizate: Maximize Conversions și Maximize Conversion Value. Ambele strategii de licitare au nevoie de timp (3 săptămâni) și date (minim 30 conversii), pentru a livra rezultate.
Pentru manual CPC îți recomand rețeaua de Search sau Shopping clasic.
5. Nu folosi PMax dacă vrei rezultate peste noapte
Să ai rezultate rapide, nu mai e posibil nici cu alte tipuri de campanii, dar PMax are nevoie de mai mult timp pentru optimizare decât orice altă campanie. Are nevoie de 5 zile pentru learning și până la 3 săptămâni pentru a trage concluzii privind performanța reală.
Dacă vrei rezultate mai rapide, încearcă o campanie de Search sau Shopping cu manual CPC.
Concluzie
Dacă te afli în oricare din situațiile de mai sus, îți recomand totuși să încerci Performance Max cu un buget mic inițial, unde la 20% din bugetul total și să o lași minim 3 săptămâni să adune date. Dacă vezi potențial, mărește bugetul dar atenție în momentul în care ai pornit o campanie PMax aceasta va fi prioritizată în fața campaniilor de tip Dinamic Search Ads, Shopping clasic, Display, Youtube și Discovery.
Nu îți recomand să oprești campaniile cu istoric dar trebuie să fii conștient că PMax va avea prioritate și vei observa scăderi de trafic și performanță pe celelalte campanii.
Singurele campanii care nu sunt monopolizate de PMax sunt campaniile de Search clasic în care alegi cuvintele cheie pentru care licitezi.