Strategie pas cu pas: cum sa obtii peste 100 de apeluri telefonice pentru afacerea ta cu Google Ads

Share

Astazi vom vorbi despre un subiect foarte drag aici la TWOads si anume maximizarea numarului de apeluri telefonice pe care le poti obtine prin Google Ads. Aceasta strategie se preteaza pentru afacerile care ofera consultanta telefonica pentru produsele sau serviciile pe care le ofera, pentru B2B sau orice alt tip de afacere in care apelurile telefonice sunt valoroase.

Cu aceasta strategie am reusit sa obtin 119 apeluri in 30 de zile pentru un cont nou fara niciun fel de istoric.

Sa incepem:

  • Adauga numarul de telefon pe site

Ca aceasta strategie sa functioneaza este important ca numarul de telefon pentru care doresti sa primesti apeluri sa se regaseasca pe site, fie in header sau pe pagina de contact. Daca ai deja numarul de telefon pe site, skip this step.

  • Tracking apeluri website

Dupa ce ai adaugat numarul de telefon, mergi in contul de Google Ads la Instrumente si setari – Conversii – Actiune de conversie noua – Apeluri telefonice – Apeluri către un număr de telefon de pe site-ul dvs.

In noul meniu care se va deschide, denumiti actiunea de conversie de genul Apeluri website.

In tabul valoare, puteti folosi valoarea default de 1 leu sau selectati optiunea 2: nicio valoare.

La numere de telefon, selectati Romania si adaugati numarul de telefon exact cum apare pe website.

Durata apelului default este 60 de secunde dar eu prefer sa pun 30, ca sa facem tracking si pentru call-urile mai scurte.

Apoi apasati creati si continuati si veti primi 2 coduri de tracking, care trebuie adaugate pe website.

  • Creare campanie Call Only

Pasul 3 prespune creare unei campanii in reteaua de cautare, doar pentru apeluri telefonice. Pentru asta vom crea o campanie noua cu obiectiv clienti potentiali in reteaua de cautare. La metodele de atingere a obiectivului, selectati apeluri telefonice si introduceti numarul de telefon.

La urmatorul pas, veti alege bugetul zilnic si tipul strategiei de licitare (eu prefer sa incep cu maximizarea numarului de conversii, fara cost pe actiune CPA initial pana am ceva date despre conversii). Dupa 30-90 zile observ care este costul de achizitie si incerc sa-l optimizez, daca este cazul, setand un target CPA.

La pasul urmator, ma asigur ca debifez partenerii de cautare (nu vreau trafic irelevant).

La locatie, daca vreau sa targetez un singur oras, ma asigur ca am bifat “Prezență: persoanele aflate în locațiile vizate sau care le vizitează frecvent”. Cu setarea default prezenta sau interes, veti primit telefoane si din alte orase si nu sunt relevante pentru business.

La limbi prefer sa las toate limbile, deoarece se refera la limba pe care o are utilizatorul setata in browser, nu la limba vorbita.

Iar la program ma asigur ca setez un orar in care cineva poate raspunde la telefon.

In pasul urmator vei adauga cuvintele cheie pentru care doresti sa primesti apeluri.

Iata strategia mea:

  • daca am buget mare voi folosi cuvantul cheie pe broad match pentru a gasi toti potentialii prospecti. Exemplu: agentie google ads – broad match – reclama apare pe orice cautare considera google relevanta: agentie google, agentie online
  • daca am putin istoric in cont si stiu ce functioneaza, folosesc phrase match pentru a identifica doar lead-urile relevante. Exemplu: “agentie google ads” – phrase match – reclama apare pe orice cautare care contine cuvantul setat de mine: agentie google ads bucuresti, agentie google ads 2022
  • daca am buget foarte mic, voi folosi exact match, pentru ca reclama mea sa apara doar pe cuvantul cheie dorit. Exemplu: [agentie google ads] – exact match – reclama apare doar pe cautarea: agentie google ads sau google ads agentie

Setarea anuntului

Si apoi urmeaza setarea anuntului, care dupa cum veti observa are afisat mare numarul de telefon direct in anunt. Aceste anunturi apar doar pentru cautarile efectuate pe mobil si sunt punct ochit punct lovit.

So there you have it, o campanie doar pentru apeluri telefonice care functioneaza de fiecare data.

PRO TIP: pentru a vedea cine a sunat din campanii, mergi la Rapoarte – Rapoarte predefinite – Extensii – Detalii despre apeluri.

Vrei să ai succes online?

Ai schimbat deja 3 agenții și ROAS-ul e tot sub nivelul marii? Hai să discutăm despre afacerea ta.