[Studiu de caz] De la 1 la 10 comenzi pe zi dupa 1 luna de colaborare pe Google Ads

Share

In acest studiu de caz vreau sa va prezint un website pe nisa suplimente pe care l-am preluat in luna Decembrie 2024, cand teoretic vanzarile ar fi trebuit sa fie bune. Dar situatia in cont se prezenta in felul urmator:

Statistici Google Noiembrie 2024:

  • 4564 lei buget de promovare
  • 7408 lei vanzari
  • 57 de comenzi
  • 80 lei cost de conversie
  • 1.62 ROAS

Auditul contului

Am realizat un audit al contului si am identificat urmatoarele probleme:

  • Consent Mode – nu se folosea un partener autorizat Google. Fara consent mode activ pe site, datele legate de vanzarile generate de Google nu se vad in platforma si conversiile apar pe referral direct in GA4. Lista partenerilor acreditat Google pentru Consent Mode se poate consulta aici: https://cmppartnerprogram.withgoogle.com/#partners
  • Structura Campanii – exista o singura campanie PMax cu un singur asset pentru toate tipurile de produse
  • Lista clienti – nu exista in cont
  • Brand si non Brand – nu exista o demarcare intre traficul provenit din brand si non branded traffic
  • Obiective campanii – campaniile nu aveau setat obiectiv de roas sau cpa

Modificari in cont

Avand in vedere situatia contului, am efectuat urmatoarele modificari:

  • Tracking refacut prin Google Tag Manager
  • Consent Mode cu pluginul CookieYes
  • Adaugare lista de clienti in Google Ads
  • Adaugare feed de recenzii in Merchant Center
  • Design vizualuri pe fiecare categorie din site in parte

Structura cont Google Ads

Pentru setarea efectiva a campaniilor am optat pentru urmatoarea structura:

  1. Campanii de trafic

Am optat pentru 3 tipuri de campanii de generare de trafic prin campanii de Standard Shopping, DSA si Demand Gen

2. Brand Protect

Brandul l-am separat de restul campaniilor printr-o campanie dedicata de Brand Protect.

3. Campanii de Shopping

Pentru campaniile pe produse am optat pentru 2 campanii de performanta maxima, una pe 1 brand cu notorietate mai mare si una pentru top 10 categorii din website. Fiecare categorie din website a avut un asset dedicat format din texte, bannere si video-uri dedicate.

Rezultate obtinute dupa primele 30 de zile

Am pornit campaniile in luna Decembrie iar dupa 30 de zile, iata cum arata statisticile in luna Ianuarie 2025:

  • 5492 lei buget de promovare
  • 51847 lei vanzari – crestere de 599%
  • 353 comenzi
  • 15.54 lei cost de conversie – scadere cu 80% a costului pe conversie
  • 9.44 ROAS

Vrei să ai succes online?

Ai schimbat deja 3 agenții și ROAS-ul e tot sub nivelul marii? Hai să discutăm despre afacerea ta.