fbpx

Diferenta dintre Target ROAS si Target CPA in Performance Max

Share

In campaniile PMax exista doar 2 strategii de licitare: Maximize conversions value si Maximize Conversions, fiecare avand optiunea de a seta un target.

In Maximize Conversion Value putem seta un target ROAS (return on ad spend) de forma 100%, 200%, 300% etc. Daca setam target ROAS 100%, practic ii cerem campaniei sa ne aduca un return on ad spend de 1x, cheltui 100 lei pe reclame si vreau sa obtin vanzari de 100 lei inapoi.

Daca nu setam niciun target ROAS, campania va folosi strategia Maximize conversions Value si va incerca sa ne aduca maximul de vanzari in bugetul pe care il setam campaniei. Recomand sa folosesti Maximize Conversion Value fara ROAS doar cand setezi pentru prima data campania sau cand exista un eveniment special gen Black Friday. In rest, campania ar trebui sa aiba mereu un target ROAS.

PRO tip: Seteaza un Target ROAS, apropiat de ce a reusit campania sa livreze in ultimele 30 de zile. Setarea unui target ROAS mic inseamna un reach mai mare al campaniei, setarea unui ROAS mare inseamna limitarea campaniei si afisarea catre persoanele cu cele mai mari sanse de conversie.

In Maximize Conversions putem seta campaniei un target CPA (cost pe actiune), acesta fiind pretul pe care suntem dispusi sa-l platim pentru achizitia unui client. Pe acelasi principiu ca la target ROAS, setam un CPA cat mai apropiat de ce a reusit campania sa livreze in ultimele 30 de zile si scadem progresiv cu 10-20% CPA-ul la un interval de 1-3 saptamani.

Principala deosebire intre cele 2 strategii de licitare:

  • Target ROAS maximizeaza valoarea conversiilor (poate ignora produsele cu valoarea mica, daca are date ca poate face vanzarea unui produs mai scump. Exemplu: in cadrul unei licitatii, intre a vinde 3 produse de 100 lei sau un produs de 500 lei, Max. Conversion Value prefera produsul mai scump).

  • Target CPA maximizeaza numarul conversiilor (pentru aceasta strategie, toate produsele sunt egale si nu face nicio diferentiere intre pretul lor. Pe exemplu de mai sus, aceasta strategie va prefera sa vanda 3 produse mai ieftine, in loc de 1 mai scump).

Iata mai jos un caz concrent dintr-un cont pe care il administram, in care in luna Mai 2023 am folosit Maximize Conversion Value cu Target ROAS ca strategie si am obtinut:

  • 3158 lei spend
  • 13 401 lei Conversion value
  • 4.24 ROAS
  • 26.75 conversii
  • 118 lei CPA (cost pe actiune)

In luna Iunie 2023, am folosit ca strategie de licitare Maximize Conversions cu target CPA si am obtinut:

  • 2269 lei spend
  • 6888 lei conversion value
  • 3.04 ROAS
  • 95 conversii
  • 23.87 lei CPA

Am obtinut de 3.5x ori mai multe comenzi cu strategia Maximize Conversions dar cu Maximize Conversions Value, valoarea conversiilor a fost de 1.9x ori mai mare.

Vrei să ai succes online?

Ai schimbat deja 3 agenții și ROAS-ul e tot sub nivelul marii? Hai să discutăm despre afacerea ta.