Despre esec

Share

Astazi am esuat. De fapt am esuat acum 4 luni cand am preluat un cont, care din analiza reiesea ca nu am avem cum sa-l aducem pe linia de plutire. Dar ambitia de a realiza imposibilul si rezultatele obtinute in celelalate conturi, ne-au facut sa-l preluam. Si acum decontam. Dar ne-am invatat lectia: ca nu putem salva orice business care ne ajunge pe mana.

Iata contextul si provocarea:

Cont fashion, foarte nisat, produse mediu spre scumpe, cont care a mai fost in portofoliul altor 2 agentii mari din Romania: DWF si Aspendos.

Datele din cont pe ultimele 3 luni inainte de preluare August – Octombrie 2023:

CPA 307 lei

ROAS 2

Rata de conversie 0.1%.

CPC 1.13 lei

Conversii 74 (aici exista un filtru, deoarece pe cont rula si o campanie de local visits care afisa conversii de vizite in magazin care nu au legatura cu vanzarile din website)

Practic aici trebuia sa se opreasca jocul, avand in vedere indicatorii de mai sus.

Urmatoarele 3 luni Noiembrie 2023 (nu am facut Black Friday activ) Decembrie 2023 si Ianuarie 2024 lucrurile s-au asezat oarecum, dupa cum o sa vedem mai jos, ca in Februarie sa pice iar destul de rau si sa reziliem colaborarea.

CPA 196 lei

ROAS 2.9

Rata conversie 0.26%

CPC 0.94 lei

Conversii 189

Avand in vedere situatia contului, am mers pe urmatoarea abordare:

  • 2 campanii de search segmentate pe ad grupuri pe long tail, de genul tip produs + culoare, tip produs + gen, tip produs + ocazie etc pentru barbati si una pentru femei
  • 1 brand protect trecut pe Target Impression Share, deoarece costul de conversie era astronomic si aici (l-am scazut de la 154 lei la 34 lei)
  • 2 PMax-uri feed only pe maximizati conversiile segmentate pe tipuri de produse, o campanie pentru femei si una pentru barbati
  • 1 standard shopping trecut pe manual cpc, deoarece inainte platea dublu cpc-ul concurentei dar la care am renuntat dupa prima luna.

Dupa primele 2 luni de adunat date Noiembrie si Decembrie, campaniile neavand setat CPA, contul a ajuns la un CPA de 200 lei, de la 307 lei cat a fost cu 3 luni inainte. Din Ianuarie am incercat sa scadem CPA-ul sub 200 lei si am trecut intr-un PMax catch all segmentat pe produse peste 360 lei care in Ianuarie s-a descurcat decent, ajungand la un cpa de 189 lei.

Doar ca februarie a inceput cum nu se poate mai prost si costurile au inceput sa creasca iar. Cauza pare sa fi fost externa campaniilor, deoarece in afara de cateva excluderi de produse nu am facut modificari substantiale fata de Ianuarie. Intr-o incercare asumata impreuna cu clientul de muta focusul campaniei catre ROAS, efectiv barca s-a scufundat la 256 lei cpa si 1.69 ROAS. Si aici am pus stop.

Concluzie

Desi semnalele au fost de la inceput in fata noastra: rata de conversie 0.1% si CPA de 307 lei, am decis totusi sa preluam proiectul. Este in totalitate greseala noastra si pe viitor vom acorda o atentie mai mare indicatorilor din cont, inainte sa spunem da unei provocari.

PS: pe de alta parte, un client preluat in data de 15.02.2024, are urmatoarele cifre dupa 2 saptamani de colaborare:

Inainte 1.02.2024 – 13.02.2024

2235 lei cheltuiti

10659 lei vanzari

4.77 ROAS

97.22 CPA

1.15% rata conversie

Dupa preluare 15.02.2024 – 27.02.2024

5506 lei cheltuiti

58715 lei vanzari

10.66 ROAS

32.58 CPA

2.72% rata conversie

Vrei să ai succes online?

Ai schimbat deja 3 agenții și ROAS-ul e tot sub nivelul marii? Hai să discutăm despre afacerea ta.