Administrarea propriilor conturi de promovare online poate reprezenta un efort suplimentar pentru numeroși antreprenori, motiv pentru care aceștia trebuie să apeleze la specialiști în marketing digital pentru a le administra conturile.
În materialul care urmează îți prezentăm intrucțiuni pas cu pas prin care poți oferi acces la conturile tale, pentru cele mai întrebuințate platforme în publicitatea online (Google Ads, Google Analytics, Google Merchant Center și Google Tag Manager).
Cum să oferi acces în Google Ads
După ce te-ai logat în platforma Google Ads, dă click pe tab-ul „Instrumente și Setări”, situat în meniul din dreapta sus.
În meniul care s-a deschis, mergi la secțiunea „Configurare” și dă click pe tab-ul „Acces și Securitate”.
În pagina care s-a deschis, dă click pe butonul albastru cu semnul + pentru a adăuga utilizatorul căruia dorești să îi acorzi acces.
Inserează adresa de email a noului utilizator și comută bifa de permisiune pentru noul utilizator, în funcție de nivelul de acces pe care dorești să i-l acorzi. (poți oferi acces doar pentru vizualizare sau poți oferi acces complet pentru editare și administrare).
După ce ai selectat nivelul de acces dorit, tot ce mai trebuie să faci este să dai click pe butonul „Trimite Invitați”, iar utilizatorul căruia dorești să îi oferi acces va primi o notificare pe adresa de email pe care ai introdus-o, pentru a confirma accesul la contul tău Google Ads.
Cum să oferi acces în Google Analytics
Din pagina de pornire, mergi cu mouse-ul în colțul din stânga jos și dă click pe butonul de setări.
În fereastra deschisă, ai posibilitatea să oferi acces la nivel de cont sau la nivel de proprietate. În cazul de față vom oferi acces la nivel de cont.
Pentru a acorda altui utilizator acces la nivel de cont pentru contul tău Google Analytics, mergi cu mouse-ul pe prima coloană și dă click pe tab-ul „Gestionarea accesului la cont”.
Mai departe, dă click pe butonul cu semnul +, pentru a adăuga utilizatori.
În căsuța care s-a deschis, ai posibilitatea să alegi dacă dorești să adaugi utilizatori (adică să inserezi una sau mai multe adrese de email) sau grupuri de utilizatori. Pentru acest exemplu vom da click pe opțiunea „Adăugați utilizatori”.
În fereastra nou deschisă va trebui să inserezi adresa de email a utilizatorului căruia dorești să îi oferi acces, precum și să selectezi nivelul de acces pe care dorești să i-l acorzi.
După ce ai efectuat aceste setări, tot ce mai trebuie să faci este să dai click pe butonul albastru „Adăugați”, situat în colțul din dreapta sus.
Cum să oferi acces în Google Search Console
După ce ai deschis proprietatea in Search Console, mergi cu mouse-ul în stânga, în partea de jos a paginii și dă click pe butonul de Setări (Settings).
După ce s-a deschis fereastra de Setări, dă click pe secțiunea Utilizatori și Permisiuni (Users and Permissions).
În pagin acu utilizatori și permisuni, dă click pe butonul Adaugă Utilizatori, pe care îl găsești în colțul din dreapta sus al paginii.
În fereastra care s-a deschis, este necesar să introduci email utilizatoruli pe care dorești să îl adaugi și să dai click pe săgețica din dreapta, pentru a se extinde meniul cu nivelul de acces pe care dorești să îl acorzi.
Pentru acest exemplu, vom selecta acces complet. După ce ai introdus adresa de email și ai selectat nivelul de acces pe care dorești să îl acorzi noului utilizator, tot ce mai trebuie să faci este să dai click pe butonul Adaugă, aflat în colțul din dreapta jos al aceleiași ferestre.
Cum să oferi acces în Google Merchant Center
De pe pagina de Home a platformei Merchant Center, dă click pe butonul de Setări, aflat în meniul din dreapta sus.
În caseta care se deschide, dă click pe butonul „Acces la cont”.
În următoarea fereastră, dă click pe „Adăugați un utilizator”.
Ulterior, se va deschide o fereastră în care vei putea adăuga adresa de email a utilizatorului pe care dorești să-l adaugi. După ce ai făcut acest lucru, dă click pe butonul „Adăugați un utilizator”.
În următoarea pagină, vei putea selecta nivelul de acces pe care dorești să îl acorzi utilizatorului pe care dorești să îl adaugi în cont.
După ce ai realizat acest lucru, ultimul pas care a mai rămas pentru a oferi acces noului utilizator la contul tău este să dai încă o dată click pe butonul „Adăugați un utilizator”, aflat în partea de jos a paginii.
Cum să oferi acces în Google Tag Manager
După ce te-ai logat în spațiul de lucru în Google Tag Manager, pentru a oferi acces unui utilizator nou la contul tău, este necesar să treci din tab-ul actual („Spațiu de lucru”’) în tab-ul „Administrator”.
După ce ai dat click pe tab-ul „Administrator”, mergi cu mouse-ul în secțiunea din stânga („Cont”) și dă click pe „Gestionarea utilizatorilor”.
În pagina nou deschisă, dă click pe butonul albastru cu semnul + , aflat în colțul din dreapta sus.
În caseta care s-a deschis, dă click pe prima opțiune „Adăugați utilizatori”
În fereastra următoare, va trebui să introduci adresa de email a userului pe care dorești să îl adaugi în cont. De asemenea, nu uita să bifezi și opțiunea „Administrator”, în cazul în care dorești ca noul user să poate efectua modificări în cont.
Tot în acestă pagină, poti stabili mai în detaliu nivelul de acces pe care dorești să îl acorzi. Pentru a realiza acest lucru, dă click pe secțiunea „Permisiuni pentru containere”.
În fereastra care s-a deschis, selectează toate opțiunile dorite și dă click pe „Terminat”. (Vei fi derecționat automat la pagina anterioară).
Aici, ultimul pas pe care trebuie să îl mai parcurgi este să dai click pe butonul „Invitați” și să aștepți ca noul utilizator să confirme invitația.
Acesta a fost materialul de azi. Sperăm că ți s-a părut util și că te va ajuta să acorzi mai ușor acces noilor utilizatori în conturile tale Google.