fbpx

Cum să creezi o campanie Google Ads Search de la A la Z

Share

Google Ads reprezintă o modalitate foarte eficientă de promovare pentru majoritatea tipurilor de afaceri. Însă crearea unei campanii poate reprezenta o provocare, dacă nu ai mai realizat acest lucru până acum. De aceea, ți-am pregătit acest ghid complet în care îți prezentăm pas cu pas cum să creezi o campanie Google Ads de la A la Z.

1. Accesează platforma Google Ads

Înainte de a te apuca să realizezi campania este necesar să accesezi platforma Google Ads. Primul pas pentru a face acest lucru este să accesezi link-ul următor:

https://ads.google.com

Acest link te va direcționa către pagina de home a Google Ads. O dată ajuns aici, va trebui să dai click pe unul din butoanele: “Conectați-vă” sau “Începeți acum”.

Dacă ești deja conectat în contul tău Google (adică dacă ești logat în browser, gmail etc), atunci platforma Google Ads se va deschide automat după ce ai dat click pe “Începeți acum”. Dacă nu ești logat, atunci va trebui să dai click pe butonul “Conectați-vă” și să te loghezi în contul tău Google.

După ce te-ai logat, ai ajuns pe platforma Google Ads, care arată în felul următor:

Din acest moment, poți începe să creezi campania ta Google Ads. Pentru a putea face acest lucru, este necesar să dai click pe butonul albastru “+ Campanie nouă”.

2. Stabilește obiectivele campaniei

Pentru a ști ce tip de campanie dorești să realizezi, Google îți va cere să stabilești anumite aspect generale pentru aceasta. Primul dintre acestea, este obiectivului campaniei. Pentru a selecta obiectivul, trebuie doar să dai click pe unul din obiectivele afișate și apoi click pe “Continuați”. Pentru demonstrația aceasta, am ales să creăm o campanie fără un obiectiv specific, însă este important de reținut că toate setările pe care le efectuezi pentru campanie în momentul în care o creezi, pot fi modificate ulterior, accesând secțiunea “Setări” din meniul acesteia.

După setarea obiectivului, va fi necesar să stabilești tipul campaniei pe care dorești să o creezi. În cazul de față vom crea o campanie pentru rețeaua de căutare (Search campaign).

În continuare, va trebui să selectăm obiectivele de conversie, rezultatele pe care dorim să le obținem cu ajutorul acestei campanii și numele campaniei. După ce le-am stabilit pe toate acestea, dăm click pe “continuați”.

3. Stabilește strategia de licitare a campaniei

Următorul pas esențial pe care trebuie să-l parcurgi pentru campania ta, este să stabilești strategia de licitare. Poți alege din mai multe opțiuni, precum maximizarea numărului de click-uri sau a conversiilor, creșterea procentajului de afișare, etc. Însă pentru exemplul de față, vom selecta strategia axată pe numărul de click-uri și vom seta suma maximă pe care suntem dispuși să o plătim per click la 5 lei.

4. Setările campaniei

Mai departe, va fi necesar să efectuezi setările campaniei. Mai întâi, Google îți va cere să stabilești unde dorești să se afișeze anunțurile tale: doar în rețeaua de căutare sau și în rețeaua de Display. Pentru acest exemplu, vom alege să afișăm anunțurile doar în rețeaua de Search, iar pentru acest lucru, vom debifa căsuța din dreptul opțiunii Display, pentru a ne asigura că s-a dezactivat.

5. Alegerea locației

De asemenea, trebuie să selectăm și locația în care dorim să se afișeze anunțurile. Dacă dorești ca anunțurile tale să se afișeze în toată țara, poți muta bifa pe România. Dacă dorești să restrângi aria de afișare, adică să te afișezi doar întru-un oraș, de exemplu, va fi necesar să muți bifa pe “Introduceți o altă locație” și să începi să tastezi numele orașului în care dorești să apară anunțurile. Vei observa că se va deschide automat o fereastră cu lista locațiilor care încep cu literele introduse de tine. Pentru a selecta orașul dorit, va fi necesar să dai click pe numele acestuia, în lista afișată. Pentru acest exemplu, am ales să afișăm anunțurile în județul Iași.

Dacă dorești să ștergi locație pentru a o înlocui, tot ce trebuie să faci este să dai click pe butonul “X” din dreptul acesteia.

6. Limba campaniei

Nu uita să selectezi și limba în care se vor afișa anunțurile. Pentru a o selecta, este necesar să dai click în bara de căutare afișată și să începi să scrii primele litere din denumirea limbii dorite. Platforma îți va deschide automat o listă de sugestii, iar tu va trebui să selectezi una sau mai multe limbi din acestea. Pentru exemplu acesta, vom selecta limba română.

7. Alegerea publicului vizat

O altă setare importantă pe care trebuie să o realizezi, este alegerea publicului vizat. Pentru a deschide fereastra în care poți selecta publicul dorit, trebuie mai întâi să dai click pe câmpul “Segmente de public”.

În fereastra deschisă, se vor afișa deja niște segmente de public prestabilite. În cazul în care acestea nu aplică pentru afacerea ta, poți începe să tastezi denumirea produselor sau serviciilor tale, în bara de căutare ce se află de-asupra segmentelor de public. Platforma îți va prezenta mai multe opțiuni în funcție de ce tastezi tu, iar tu va trebui să bifezi segmentele de public dorite. În cazul de fața vom introduce în bara de căutare “service auto”.

8. Setări suplimentare

Pe lângă cele prezentate până acum, platforma Google Ads îți oferă posibilitatea să efectuezi și câteva setări suplimentare, precum stabilirea perioadei de timp în care se desfășoară campania sau stabilirea orarului în care se afișează anunțurile. Pentru a accesa aceste setări, este necesar să dai click pe câmpul “Mai multe setări”, situat sub fereastra cu segmentele de public.

9. Perioada de timp în care se desfășoară campania

Poți stabili o data de pornire (diferită de ziua în care ai finalizat campania) și o data de încheiere pentru campania ta, dacă dorești ca acesta să se deruleze într-un timp limitat sau poți lăsa ca data de start ziua curentă (care va fi completată automat de platformă) și data de încheiere nesetată. Ceea ce vom face și noi pentru exemplu acesta. În acest fel, campania noastră va porni în ziua în care o finalizăm și se va desfășura pe o perioadă nedeterminată.

10. Stabilirea orarului de afișare a anunțurilor

Pentru a ajunge în fereastra care îți permite să setezi orarul de afișare al anunțurilor, trebuie să dai click pe câmpul “Programarea anunțurilor”, situat sub câmpul “Datele de începere/încheiere”.

O data ajuns aici, poți alege ca anunțurile tale să fie vizibile în rezultatele Google non stop sau dacă ai o afacere care are un program fix (ex: 09:00 – 17:00), ai posibilitatea să stabilești orarul de difuzare al anunțurilor, astfel încât acestea să se afișeze doar în acest interval. În cazul de față, vom programa anunțurile să se afișeze de luni până vineri, între orele 08:00 – 20:00.

Cam atât a fost cu setările campaniei. Pentru a trece mai departe, dăm click pe butonul “Înainte”, după care vom fi direcționați către o nouă etapă în crearea campaniei noastre, mai exact selectarea cuvintelor cheie.

Acum te afli în punctul în care deja trebuie să planifici modul în care îți structurezi campania. Modul de structurare (organizare) al contului și al campaniei face deja subiectul unui alt articol, însă, foarte pe scurt, modul în care îți organizezi campania trebuie să reflecte modul în care ai tu împărțite pe categorii produsele și serviciile pe care le vinzi. De obicei, acestea coincid cu structura site-ului.

Dacă e să continuăm cu același exemplu de mai devreme – service auto – structura site-ului companiei ar putea arăta în felul următor: pagina de home cu prezentarea generală a service-ului, o pagină cu servicii de geometrie auto, încă o pagină cu vulcanizare și încă una cu vopsitorie auto. Ei bine, modul în care vom organiza campania noastră, trebuie să respecte această structură, mai exact, trebuie să avem un grup de anunțuri pentru pagina de home, unul pentru geometrie, încă unul pentru vulcanizare și încă unul pentru vopsitorie. Iar fiecare grup de anunțuri (ad group) trebuie să conțină aprox 10 – 15 cuvinte cheie referitoare la domeniul pentru care s-a creat grupul respectiv de anunțuri. Pentru a realiza campania noastră, vom crea un grup de anunțuri pentru pagina de Vulcanizare Auto.

11. Selectarea cuvintelor cheie

Există mai multe moduri prin care poți selecta cuvintele cheie și vom discuta pe larg despre acest aspect în alt articol. Însă una dintre cele mai recomandate și eficiente metode prin care poți crea lista de keywords, este cu ajutorul Planificatorului de Cuvinte Cheie (Keyword Planner). Acesta este un instrument gratuit ce se regăsește chiar în platforma Google Ads și îl poți accesa în felul următor: din meniul de sus al platformei Google Ads, dăm click pe butonul “Instrumente și Setări”, apoi în prima coloană din stângă, denumită “Planificare”, dăm click pe a doua opțiune – “Planificatorul de cuvinte cheie”.

O altă metodă prin care poți selecta cuvintele cheie, este să te folosești de sugestiile pe care ți le oferă Google chiar în momentul în care realizezi grupul de anunțuri. Pentru a-l ajuta pe Google să-ți ofere cele mai bune sugestii de cuvinte cheie, trebuie să:

  1. Introduci în bara de căutare exact link-ul paginii pentru care creezi grupul de anunțuri (nu pagina de home sau alte pagini). În cazul nostru, introducem link-ul paginii pentru vulcanizare auto
  2. Să adaugi domeniile pe care dorești să le promovezi. Noi vom introduce domeniul “vulcanizare”

După ce i-am furnizat pagina pe care o promovăm, precum și domeniul de activitate, Google ne-a oferit o listă de cuvinte în funcție de acestea, după cum poți observa în chenarul pe care l-am marcat cu roșu.

Aici este necesar, totuși, să facem o precizare. Google îți oferă toate cuvintele cheie în tipurile de potrivire amplă. Însă nu este indicat întotdeauna să le lași la acest tip de potrivire. Tipurile de potrivire pentru cuvinte cheie pe care alegi să le păstrezi în campania ta, trebuie modificate în funcție de obiectivele campaniei tale și în funcție de bugetul pe care ești dispus să îl aloci. Despre cum să setezi tipurile de potrivire ale cuvintelor cheie în funcție de obiectivele campaniei tale, vom discuta în detaliu într-un alt articol.

12. Crearea anunțurilor

În sfârșit a sosit momentul să creezi primul tău anunț. Crea de la A la Z a unui anunț reprezintă un domeniu în sine și nu putem surprinde toate aspectele sale în cadrul acestui articol. Însă îți vom prezenta toate informațiile de care ai nevoie pentru a putea începe, astfel încât să îți poți porni prima campanie.

Pentru a crea primul anunț, trebuie să adaugi mai întâi link-ul paginii pe care o promovezi și “calea de afișare”. Atenție, chiar dacă am mai introdus o dată link-ul paginii pe care o promovăm, atunci l-am adăugat în altă fereastră și a fost cu scopul de a primi recomandări de cuvinte cheie. Acum adăugăm din nou link-ul paginii, însă în fereastra în care creăm efectiv anunțul și facem acest lucru pentru ca link-ul să se afișeze și în anunț. Iar calea de afișare este ceea ce se afișează în continuarea link-ului paginii.

Pe măsură ce adaugi elemente în anunțul tău, Google îți oferă posibilitatea de a vedea cum vor arăta acestea live, în fereastra de previzualizare.

După ce ai adăugat link-ul și calea de afișare, poți trece la inserarea titlurilor. Poți adăuga până la 15 titluri diferite (chiar recomandăm să le adaugi pe toate, pentru a crește puterea anunțului), iar fiecare titlu trebuie să aibă maxim 30 de caractere, luând în calcul și pauzele.  De asemenea, nu uita să adaugi cuvintele cheie în titluri. De cele mai multe ori, Google îți oferă sugestii în acest sens, dacă dai click pe link-ul „Mai multe idei”.

Așa cum probabil ai intuit, după adăugarea titlurilor, urmează adăugarea descrierilor. Poți adăuga 4 descrieri, fiecare de maxim 90 caractere, luând în calcul pauzele și semnele de punctuație. La fel ca în cazul titlurilor, nu uita să adaugi cuvinte cheie și în descrieri.

Pentru a spori performanța anunțurilor, Google îți oferă posibilitatea de a adăuga elemente adiționale anunțurilor tale, precum: imagini, link-uri de site (sitelink), înștiințări etc. Acestea pot fi adăugate dând click pe semnul + din dreptul fiecăreia.

După ce am finalizat de creat anunțul, dăm click pe “Terminat” pentru a salva toate setările și apoi pe “Înainte”.

13. Stabilirea bugetului

Pentru a stabili bugetul de promovare, Google îți va prezenta un buget zilnic recomandat, pentru care îți va oferi predicții despre numărul de click-uri pe care l-ai putea obține pentru acel buget, precum și un cost lunar estimativ.

Cu toate acestea, ai și posibilitatea de a înlocui bugetul recomandat de Google cu unul stabilit de tine. Pentru a schimba bugetul, trebuie doar să muți bifa din dreptul opțiunii recomandat, în dreptul opțiunii “Setați un buget personalizat”. Pentru această campanie, am stabilit un buget zilnic de 100 lei.

După ce am stabilit bugetul, dăm click pe butonul “Înainte”.

14. Verificarea campaniei

Ultimul pas ce trebuie făcut pentru realizarea campaniei este verificarea acesteia. În această secțiune platforma îți va indica dacă există anumite erori în campania ta și îți oferi instrucțiuni prin care să le remediezi.

15. Publicarea campaniei

După ce ai corectat toate erorile, campania ta este gata de publicare. Pentru a o publica, tot ce trebuie să faci este să dai click pe butonul albastru “Publicați campania”.

Felicitări! Prima ta campanie Google Ads a fost publicată.

Poți vizualiza statusul campaniei tale și o poți accesa dând click pe tab-ul “Campanii” din meniul din dreapta al platformei.

Sperăm că ți s-a părut util acest ghid și te mai așteptăm și la alte articole viitoare. 😊

Vrei să ai succes online?

Ai schimbat deja 3 agenții și ROAS-ul e tot sub nivelul marii? Hai să discutăm despre afacerea ta.