Află care sunt cele mai noi tool-uri lansate de Google Ads în 2023

Share

Google Ads Search a lansat în februarie 2023 două instrumente noi, pentru a ajuta advertiserii să realizeze conținut pentru anunțuri mai ușor și la o performanță îmbunătățită. Cele două instrumente sunt:

  • Funcția de creare automată de elemente (cu ajutorul inteligenței artificiale)
  • Obiectivul de campanie privind achiziția de clienți noi

Funcția de creare automată de elemente (cu ajutorul inteligenței artificiale)

Scopul platformei Google Ads este acela de a ajuta advertiserii să livreze cel mai bun (relevant) anunț, persoanei potrivite, la momentul potrivit. De aceea, este necesar ca atunci când îți creezi anunțurile, să adaugi o varietate cât mai mare de elemente, din care Google să poate alege. Pentru a-i ajuta pe advertiseri să realizeze mai ușor textele pentru anunțurile lor, Google a lansat o nouă setare, intitulată “elemente create automat” sau “automatically created assets” (conform denumirii oficiale din engleză). Această nouă setare bazată pe inteligența artificială generează elemente (componente) noi ale anunțurilor, bazându-se pe elementele deja existente, dar și în funcție de pagina de destinație. Scopul funcției automate de creare a elementelor este acela de le afișa potențialilor clienți cea mai bună și relevantă combinație de elemente. 

În februarie 2023, funcția de creare automată a elementelor se poate utiliza doar în engleză și nu este disponibilă și în România, dar ne așteptăm să ajungă și la noi până la finalul anului.

Conform analizelor efectuate de Google, utilizatorii timpurii ai acestei noi funcții au observat o creștere a conversiilor cu aproximativ 2%, la un cost per conversie similar cu cel inițial.

Iată câteva dintre caracteristicile funcției de creare automată a elementelor:

  • Puterea anunțurilor va lua în considerare atât elementele create cu ajutorul noii setări, cât și conținutul deja existent.
  • Funcția va utiliza conținutul deja existent în platformă (precum cuvintele cheie) pentru a crea elementele anunțurilor (titluri și descrieri) și pentru a le îmbunătăți relevanța pentru utilizatori.
  • Le oferă advertiserilor posibilitatea să înlăture orice element pe care nu îl consideră potrivit pentru anunțurile lor.

Obiectivul de campanie privind achiziția de clienți noi

Cu ajutorul obiectivului privind achiziția de clienți noi (new customer acquision goal), advertiserii pot atrage mai mulți clienți prin campaniile lor Google Ads. În plus, pot optimiza campaniile pentru a licita mai mult sau chiar exclusiv pentru clienții noi.

În prezent, obiectivul de campanie privind achiziția de clienți noi este disponibil pentru campaniile Google Ads Search (pentru rețeaua de căutare) și campaniile Performance Max (campaniile de performanță maximă).

Iată care sunt principalele obiective de marketing bazate pe achiziția de clienți:

  • Creșterea veniturilor totale, realizând optimizări pentru conversiile generate de clienții noi (deoarece aceștia asigură companiei venituri pe termen lung);
  • Creșterea cotei de piață printr-un buget dedicat achiziției clienților: prin maximizarea numărul de conversii generate de clienții noi printr-un Cost de Achiziție a Clienților (CAC) sau prin maximizarea veniturilor de la clienții noi pentru a atinge rentabilitatea investiției pe termen scurt.

Prin achiziția de clienți noi există două modalități de a atinge aceste obiective:

  • Se licitează mai mult pentru clienții noi decât pentru cei existenți (modul Valoarea noului client): prin creșterea valorii pentru prima conversie de achiziție a clientului. Acesta este modul recomandat, deoarece permite maximizarea veniturilor pentru toți clienții, dar și atragerea unui număr mai mare de clienți noi pentru companie prin intermediul unei singure campanii;
  • Se licitează numai pentru clienții noi (modul Numai clienții noi): prin limitarea anunțurilor la clienții noi ai companiei (pe baza achizițiilor anterioare și a listelor de clienți existenți încărcate în Google Ads). Se recomandă această opțiune doar dacă există bugete dedicate achizițiilor sau dacă se difuzează o campanie axată pe conversii fără achiziții, precum generarea de clienți potențiali.

Avantaje

  • Un procentaj mai mare de conversii de la clienții noi și creșterea veniturilor pe termen lung;
  • Folosirea eficientă a bugetului pentru achiziția de clienți noi și micșorarea costurilor de achiziție;
  • Simplu de configurat și de utilizat;
  • Rapoarte privind conversiile de la clienții noi vs cei recurenți.

Datorită acestor instrumente, Google le oferă advertiserilor posibilitatea de a-și mări portofoliul de clienți, prin conectarea cu noi clienți potențiali.

Vrei să ai succes online?

Ai schimbat deja 3 agenții și ROAS-ul e tot sub nivelul marii? Hai să discutăm despre afacerea ta.