Află care sunt cele mai noi funcții ale Campaniilor Google Discovery în 2023

Share

Anunțurile Google Discovery au fost actualizate cu 3 noi caracteristici, menite să ajute brandurile să se diferențieze și să atragă mai mulți clienți. Iată care sunt cele trei caracteristici:

  • feed-uri de produse cu design nou și aspect mai atrăgător
  • raportare la nivel de produs și atribuire bazată pe date
  • măsurarea impactului incremental cu experimentele privind creșterea numărului de conversii

Stiluri noi pentru feed-urile de produse

Advertiserii au la dispoziție numeroase stiluri pentru feed-urile de produse, precum carusel, portret, format pătrat, cu ajutorul cărora pot crea anunțuri mult mai convingătoare și de impact. De asemenea, cu ajutorul acestor formate noi, advertiserii își pot afișa produsele către clienții potențiali, în funcție de interesele și intențiile acestora. În plus, advertiserii pot utiliza texte și imagini din catalogul lor din Google Merchan Center pentru a livra anunțuri și mai relevante.

Conform primelor testări, Google aproximează că utilizarea feed-ului de produse în anunțurile de Discovery împreună cu obiectivele pentru generarea de vânzări sau lead-uri, poate conduce în medie la o creștere a numărului conversiilor de aproximativ 45%, la o sumă CPA similară.

Raportarea la nivel de produs și atribuirea bazată pe date

Cu ajutorul noilor funcții ale anunțurilor de Discovery, advertiserii vor putea monitoriza performanțele produselor din catalogul lor Google Merchant Center, realizând rapoarte la nivel de produs bazate pe parametrii precum afișări, click-uri etc. Acest lucru înseamnă că retailerii care promovează o arie mare de produse, vor putea identifica exact tipurile de produse care prezintă un interes mai mare pentru utilizatori și astfel pot lua mai ușor decizii pentru atingerea obiectivelor companiei.

Pe lângă raportarea la nivel de produs, advertiserii vor avea posibilitatea să evalueze mai precis evoluția campaniilor lor în ecosistemul Google, cu ajutorul atribuirii bazate pe date (sau DDA, de la Data Driven Attribuition, conform denumirii oficiale din engleza). DDA atribuie conversiile în funcție de modul în care interacționează utilizatorii cu anunțurile și folosește datele din cont pentru a determina ce campanii au cel mai mare impact asupra obiectivelor comerciale ale companiei. În plus, datele obținute pot fi asociate cu strategii de licitare automatizată, cum ar fi Maximizați numărul de conversii, pentru a obține și mai multe conversii.

Conform estimărilor Google, advertiserii care trec de la un alt model de atribuire la atribuirea bazată pe date, pot înregistra în medie o creștere cu până la 6% a conversiilor.

Experimentul pentru creșterea numărului conversiilor

Pentru a putea evalua cât mai exact eficiența campniilor, Google a pus încă de anul trecut la dispoziția advertiserilor experimentele privind creșterea numărului de conversii. Aceasta este una dintre cele mai recente soluții de măsurare de la Google, care le permite advertiserilor să măsoare conversiile incrementale în funcție de utilizatori sau de zona geografică.

De ce sunt utile aceste noi funcții ale campaniilor de Discovery? Deoarece acestea ajută advertiserii să optimizeze mai bine și mai eficient anunțurile. Prin raportarea pe produs, retailerii pot identifica mai ușor ce produse au șanse mai mari de a fi achiziționate. Atribuirea bazată pe date ajută la măsurarea cu acuratețe a eficienței și impactului campaniilor asupra obiectivelor afacerii, iar experimentele de creștere a conversiilor oferă informații despre conversiile incrementale generate de campanii.

Surse foto:

New features to help you grow demand with Discovery ads – Google Ads Help

Image by rawpixel.com on Freepik

Vrei să ai succes online?

Ai schimbat deja 3 agenții și ROAS-ul e tot sub nivelul marii? Hai să discutăm despre afacerea ta.