Dupa ce am auditat zeci de conturi de Google Ads, am identificat 5 probleme majore care te impiedica sa ai succes.
- Tracking lipsa sau configurat gresit
Cea mai serioasa problema intampinata in conturile de Google Ads si care iti afecteaza performanta contului este lipsa trackingului sau configurarea gresita a conversiilor. Am intalnit cazuri in care trackingul era dublat, se importau atat conversiile din tag-ul Google Ads cat si tranzactiile din Google Analytics. Alte cazuri in care toate tranzactiile erau raportate in Google Ads avand valoarea de 1 leu si nu valorile dinamice din tranzactiile de pe site.
Trackingul setat corect te ajuta sa intelegi ce campanii functioneaza, care sunt cuvintele cheie care convertesc si ce Return On Ad Spend real ai obtinut in urma campaniilor. Fara aceste informatii vitale, e ca si cum ai licita cu ochii inchisi.
2. Licitare in functie de obiective
Google foloseste Machine Learning pentru a livra rezultatele dorite dar pentru asta, trebuie sa-i oferim semnalele corecte. Asigura-te ca ai setat corect obiectivele de marketing si liciteaza in functie de aceste obiective.
Exemplu de asa nu: obiectivul campaniilor este achizitii dar licitarea se face pe add to cart, apeluri, achizitii, form leads si Doamne ajuta ce alte obiective mai sunt setate in cont. Daca obiectivul este sa obtii vanzari, liciteaza doar pe purchase. Daca licitezi pe mai multe obiective in acelasi timp, Google incerca sa iti aduca in mod egal conversii pe toate obiectivele de conversie setate si vanzarile mult dorite, intarzie se apara.
3. Experimentele sunt cheia succesului
Un alt motiv pentru care contul tau nu performeaza este pentru ca nu testezi suficient diverse tipuri de cuvinte cheie sau strategiile de licitare. Exista cazuri in care broad match converteste mai bine si la costuri mai mici sau maximizati nr de clickuri aduce mai multe lead-uri decat cpc manual si tot asa.
Ce iti recomand sa faci este ca pentru campaniile de tip search sa creezi experimente de tip 50 – 50 split budget minim 30 de zile.
In exemplu de mai sus, am reusit sa cresc numarul de conversiile si sa scad costurile efectuand un experiement folosind cuvintele cheie in varianta broad match, versus phrase match.
4. Structurarea contului
Alta problema care iti afecteaza performanta, este configurarea defectuoasa a campaniilor. De cele mai multe ori vad campanii in care toate cuvintele cheie sunt adaugate intr-un grup de anunturi sau in Performance Max toate produsele sunt in acelasi asset. Dar publicul nu este acelasi pentru toate produsele. Ai nevoie de mesaje si semnale specifice pentru fiecare tip de produs sau keyword.
Cea mai buna abordare aici, este sa structurezi contul de Google Ads la fel cum ti-ai structurat site-ul. Asa cum pe site, nu ai toate produsele intr-o singura categorie sau nu ai o singura pagina in care sa vorbesti despre toate serviciile pe care le oferi, asa nici in cont nu trebuie sa ai o campanie cu toate produsele la un loc.
Fiecare categorie din website trebuie sa fie un asset distinct in campanie, fiecare serviciu oferit trebuie sa fie un grup de anunturi distinct.
5. E nevoie de timp
In aceasta era a vitezei, ne-am obisnuit sa se intample totul instant dar cand vorbim de campanii pe Google, lucrurile nu se pot intampla de azi pe maine.
Mai ales la campaniile Performance Max unde este nevoie de aproximativ 3 saptamani, ca algoritmul sa invete si sa poata livra rezultate. Dar si la campaniile de search daca folosim strategii de licitare inteligente cum ar fi Max Conversions sau Max Conv Value, exista o perioada de invatare de 5 zile si dupa 10 – 15 zile campania incepe sa livreze rezultate.
In goana de a avea rezultalte rapide, se intervine des asupra campaniilor si rezultatele intarzie se apara.
In concluzie, Google Ads poate fi unul dintre principalele canale de marketing dar poate fi si o gaura mare in buget.