Google Shopping Ads este un tip de publicitate plătită prin care magazinele online au posibilitatea să-și afișeze produsele printre rezultatele plătite din paginile cu rezultate Google și totodată una dintre cele mai eficiente metode prin care acestea își pot aduce produsele în fața publicului lor țintă.
În acest articol vom descrie ce sunt anunțurile Google Shopping Ads, care sunt beneficiile utilizării acestora, precum și care sunt cele mai bune metode prin care poți îmbunătăți performanța anunțurilor tale Shopping Ads, astfel încât să atragi mai mult trafic și să înregistrezi mai multe vânzări.
Ce sunt anunțurile Google Shopping Ads
Anunțurile Shoppping Ads fac parte din platforma Google Ads și sunt acea categorie de anunțuri creată special pentru magazinele online (e-commerce). Aceste anunțuri se afișează în Shopping Tab (spațiul dedicat pentru Shopping Ads în SERP), dar mai pot apărea și în alte locuri, precum Rețeaua de Display sau Rețeaua de Parteneri Google. În linii mari, anunțurile pentru Shopping conțin o imagine a produsului pe care îl promovează, alături de câteva informații de bază despre acesta, precum prețul, numele magazinului sau ratingul în stele.
Beneficiile promovării produselor prin Shopping Ads
Google Shopping Ads le oferă afacerilor o serie de beneficii, precum creșterea vizibilității, targhetare mai exactă, dar și o rată de conversie mai mare:
- Vizibilitate sporită: Spațiul din SERP dedicat anunțurilor din categoria Shopping Ads (Shopping Tab) este plasat chiar pe prima poziție în paginile de rezultate Google, situându-se mai sus chiar și decât anunțurile plătite pentru Rețeaua de Căutare. Din acest motiv, anunțurile pentru Shopping sunt primul lucru pe care îl vede un utilizator atunci când efectuează o căutare pentru produse precum cele pe care le vinzi tu.
- Targhetare mai bună: Google îți oferă multiple posibilități prin care poți targheta publicul dorit, precum: locație, istoricul căutărilor, tipul de dispozitiv etc.
- Mai multe conversii: datorită modului în care sunt structurate, anunțurile Shopping Ads îți pot aduce mai multe conversii, deoarece le prezintă userilor imagini și informații detaliate despre produs, dar și posibilitate de a înregistra comanda direct din anunț.
Pe lângă acestea, Google îți oferă multiple posibilități de monitorizare și optimizare a campaniilor, menite să te ajute să îți adaptezi și îmbunătățești strategia Shopping Ads, astfel încât campaniile tale să fie cât mai eficiente, iar tu să obții cât mai mult din investițiile tale.
Cum să faci campanii Shopping Ads eficiente
Pentru a atrage mai mult trafic pe site și pentru a înregistra mai mult vânzări, este necesar să ții cont de câteva aspecte esențiale atunci când îți creezi campaniile Shoping Ads. Iată care sunt cele mai importante dintre acestea:
- Setează obiective SMART: înainte de a porni la drum cu campaniile tale Shopping Ads, este important să determini foarte clar ce anume dorești să obții cu acestea, adică să stabilești obiectivele campaniilor. Dacă nu știi cum să setezi obiective într-un mod eficient, o idee bună ar fi să te ghidezi după modelul SMART. Mai exact, să creezi obiective care sunt Specifice, Măsurabile, Accesibile și încadrate în Timp. Stabilirea obiectivelor este esențială, deoarece acestea te vor ajuta să determini ce tip de produs promovezi, care este publicul țintă, care este bugetul necesar șamd.
- Optimizează feed-ul de produse: pentru a derula campanii Shopping Ads, este ncesar să îi furnizezi lui Google feed-uri pentru produsele pe care le promovezi, prin intermediul unui cont gratuit Google Merchant Center. În contul Merchant Center poți crea feed-uri de produs prin mai mult metode, precum încărcarea de fișiere cu detalii despre produse, scanarea (crawling-ul) site-ului ș.a.
Încărcarea feed-ului de produse este un pas peste care nu se poate trece, deoarece – spre deosebire de anunțurile pentru Rețeaua de Căutare, unde tu decizi ce cuvinte cheie vrei să declanșeze anunțurile tale – anunțurile Shopping Ads se declanșează în funcție de informațiile și specificațiile produselor pe care i le pui la dispoziție lui Google. De aceea, este esențial să te asiguri că feed-ul de produse este actualizat și descrie cu acuratețe produsele pe care le promovezi. Optimizarea feed-urilor înseamnă să te asiguri că titlurile, descrierile și imaginile produselor sunt clare, concise și de calitate mare.
- Keyword research: chiar dacă anunțurile Shopping Ads se bazează în mare parte pe feed-urile de produse, căutarea celor mai potrivite cuvinte cheie nu trebui eliminată din strategia ta Shopping Ads. Pentru a găsi cele mai bune cuvinte cheie, te poți ajuta de Keyword Planner, care îți poate oferi informații valoroase precum volumul de căutări lunare sau nivelul competiției, pentru fiecare cuvânt cheie pe care îl targhetezi.
- Cuvinte cheie negative: la fel ca în cazul anunțurilor pentru rețeaua de căutare și pentru anunțurile Shopping Ads este necesar să creezi liste de cuvinte cheie negative.
- Monitorizează și ajustează bid-urile: bid-ul este suma pe care ești dispus să o plătești atunci că un utilizator dă click pe anunțul tău. Este important să monitorizezi și să ajustezi continuu bid-urile, pentru a te asigura că utilizezi în cel mai eficient mod bugetul de promovare și că obții rezultate cât mai bune cu campaniile tale. Pentru a determina care este suma pe care ar trebui să o licitezi pentru fiecare cuvânt cheie, te poți ajuta de instrumente specializate, precum Google Bid Simulator.
- Testează și adaptează strategia: pentru a te asigura că obții cele mai bune reultate de la campaniile tale Shopping Ads, este important să testezi diferite strategii și să optimizezi campaniile continuu. Poți încerca diferite strategii de targhetare, multiple strategii de licitare, diferite bid-uri, precum și diferite metode de urmărire a rezultatelor, utilizând diverse tool-uri, precum Google Analytics. De asemenea, o parte importantă a procesului de optimizare presupune crearea și testarea mai multor variante de anunțuri, pentru a determina care dintre acestea înregistrează rezultate mai bune.
- Google Shopping Ads funcționează bine împreună cu alte canale de promovare online: chiar dacă o campanie Shopping Ads poate funcționa foarte bine individual, o idee bună ar fi să integrezi în strategia ta de promovare și alte canale de marketing, precum Google Search Ads (sau alte platforme PPC), rețele de socializare sau email marketing. Printr-o abordare multi-channel (pe mai multe canale) îți maximizezi șansele de a obține mai multe conversii pentru afacerea ta.
Concluzie
Google Shopping Ads este un instrument foarte puternic, care poate ajuta magazinele e-commerce să atragă mai mulți clienți potențiali și să înregistreze mai multe vânări. Cu toate acestea, pentru a obține aceste beneficii, este necesar să ai o strategie de promovare bine pusă la punct, în care trebuie să ții cont de câteva aspecte esențiale, precum: definirea publicului țintă, stabilirea obiectivelor campaniei, optimizarea feed-urilor de produse, monitorizarea și optimizarea continuă a campaniilor. Toate aceste repere te vor ajuta să creezi campanii Shopping Ads eficiente, prin care îți vei putea atinge obiectivele previzionate pentru 2023.